Sauna jako regeneracja po treningu – jak wpływa na nasz organizm oraz kiedy warto z niej korzystać, a kiedy unikać

Regeneracja to często zaniedbywany element planu treningowego. Tymczasem sam trening i dieta nie stanowią gwarancji osiągnięcia wymarzonego celu. Jednym z czynników,  po który warto sięgnąć dla szybszej odnowy organizmu, jest sauna. Wysoka temperatura obecna w saunie pozwala na przyspieszenie krążenia krwi i jej lepszy dopływ do poszczególnych partii mięśniowych. Tym samym zyskujemy rozluźnienie i odprężenie, a organizm narażony na odmienne środowisko – hartuje się. Ponadto, dużą zaletą korzystania z sauny jest lepsze wydalanie toksyn – także tych powstających podczas przemian metabolicznych. Regularne wizyty korzystnie wpływają na regenerowanie drobnych urazów i nadwyrężeń. Nie należy zapominać, że sauna jest niezwykle pomocnym narzędziem w dni, kiedy nie wykonujemy treningu. Pamiętajmy, że dogrzewanie organizmu tuż przed bądź tuż po wysiłku, jest niebezpieczne dla zdrowia. W saunie obserwujemy zwiększone tętno, szybszy przepływ krwi oraz utratę wody, co w połączeniu ze zmęczeniem po treningu mogłoby być zbyt dużym obciążeniem dla naszego organizmu. Z tego względu powinno się korzystać z sauny w dni nietreningowe.

Odsłon 12 817