Berberyna – sprzymierzeniec w walce z tkanką tłuszczową

Berberyna, to substancja która zyskała popularność dzięki swojej sile działania, która utożsamiana jest do skuteczności metforminy – leku przeciw insulinooporności oraz cukrzycy typu II. Głównym działaniem berberyny, jest usprawnienie gospodarki insulinowej, poprzez efektywniejsze wykorzystanie glukozy przez nasz organizm. Co więcej, dzięki swoistemu enzymowi AMPK, który skutecznie aktywuje, berberyna reguluje pracę metabolizmu, poprawiając wykorzystanie substratów energetycznych. Działanie biologiczne tego związku skutecznie wspomaga organizm również w działaniu przeciwbakteryjnym, przeciwbiegunkowym oraz przeciwnowotworowym. Oprócz  prewencyjnemu działaniu przeciwko cukrzycy, dodatkowo pomaga obniżyć poziom cholesterolu, a taże ciśnienia krwi. Niektóre źródła sugerują, że suplementacja berberyną wspomaga również walkę z depresją, co powiązane jest ze wsparciem dla prawidłowej funkcji flory bakteryjnej jelit. Co ciekawe, substancja ta nie posiada działań niepożądanych, a jedynym przeciwwskazaniem do jej przyjmowania są choroby układu pokarmowego, które mogą mieć nasilone objawy po jej spożyciu. Suplementacja berberyną świetnie sprawdzi się podczas okresów redukcji tkanki tłuszczowej, umożliwiając zwiększenie wrażliwości tkanek na działanie insuliny. Oznacza to, że jej wsparcie przyczyni się do efektywniejszego redukowania tzw. “boczków”, których występowanie związane jest z działaniem hormonu insuliny. Dodatkowo berberyna może wykazywać korzystne działanie podczas okresów ładowania węglowodanami, usprawniając ich wykorzystanie na potrzeby uzupełnienia zasobów glikogenu i poprawiając efektywność metabolizmu cukrów. Mechanizm ten z powodzeniem można wykorzystać podczas budowania suchej masy mięśniowej, jako zabezpieczenie dla organizmu, aby spożyte substraty energetyczne w formie węglowodanów, były wykorzystane w optymalny sposób. Zapewni to efektywne wykorzystanie węglowodanów przez tkanki, minimalizując efekt odkładania tkanki tłuszczowej. Dawka berberyny, która skutecznie powinna wspomóc wykorzystanie glukozy to 300-400 mg na dobę, z kolei ilość 1000mg wykazuje działanie wspomagające obniżenie poziomu cholesterolu i zmianę stosunku lipoprotein HDL do LDL. Dawka rzędu 1500 mg wykazuje silne działanie obniżające poziom cukru we krwi – ilość ta powinna być podzielona na 3 porcje w ciągu dnia.

Odsłon 1 282