Witamina C zwiększy Twoją pompę treningową – zobacz jak

Dodatek witaminy C w suplementach okołotreningowych, często spotyka się z nieprzychylnymi opiniami ze strony trenujących. Wszystko dlatego, że witamina C należy do grupy antyoksydantów, które skutecznie hamują wydzielanie cytokin prozapalnych, co z kolei daje sygnał dla organizmu, że nie jest konieczna naprawa uszkodzonych włókien mięśniowych.To natomiast może przekładać się na ograniczenie efektów treningu i słabszą regenerację. Tymczasem okazuje się, że wsparcie w suplementacji okołotreningowej witaminą C, może nieść za sobą efekt zwiększenia pompy mięśniowej. Badania opublikowane w magazynie “Nauka i medycyna” wskazują bowiem, że dodatek witaminy C do argininy nasila efekt wazodyltacyjny tego suplementu, poprzez ograniczenie działania rozkładającego tlen. Zastosowanie samej l-argininy wpływa m.in. na wzrost siły i masy mięśniowej poprzez efekt rozszerzenia naczyń krwionośnych, umożliwiając tym samym napływ większej ilości krwi do tkanek. Efekt ten wspiera również funkcje odżywcze mięśni oraz przyspieszenia ich regenerację. Z kolei suplementacja argininą z dodatkiem witaminy C, nasila działanie samego aminokwasu i jeszcze skuteczniej stymuluje syntezę tlenku azotu.

Odsłon 4 144