Nie zaniedbuj diety w czasie podróży!

Dieta to ważny element naszego zdrowia i samopoczucia. Szczególnie ważna jest na wakacjach oraz w podróży. To czas, który sprzyja długim wycieczkom i godzin spędzonych w pociągu lub samolocie. Poniżej przedstawiamy wpis na temat żywności funkcjonalnej oraz odpowiadamy na pytanie — czym jest, jakie niesie ze sobą korzyści i czy warto ją stosować.

Czym jest żywność funkcjonalna?

Żywność funkcjonalna to pożywienie, które oprócz swoich naturalnych własności odżywczych posiada przynajmniej jeden sprawdzony i korzystny wpływ na organizm – np. zdrowotny czy regeneracyjny. Może być to owoc, który wspomaga trawienie lub warzywo o właściwościach oczyszczających. Trend ten wywodzi się z Dalekiego Wschodu. W Azji żywność funkcjonalna stanowi ok. 30%-40% udziału w rynku a we wcześniejszych latach była również traktowana jak leki. Polski rynek jest nią nasycony w 5%-10%.

Do żywności funkcjonalnej zalicza się wiele grup żywności. Pierwszą z nich jest ta z dodatkiem kwasów Omega-3. Chronią one nasze serce, plamkę żółtą, układ krążenia, obniżają cholesterol i wspomagają pracę mózgu. Do kolejnych grup zaliczyć można produkty zawierające sterole roślinne, produkty probiotyczne czy anty alergiczne. Należy pamiętać, że nie ma żywności, która jest dobra na wszystko i jeśli takim mianem jest określana — jest to po prostu nadużyciem.

Żywność funkcjonalna wytwarzana jest na dwojaki sposób. Pierwszym z nich jest ekologiczna uprawa według ścisłych norm – tak, aby produkt nie traci swoich naturalnych właściwości. Drugim sposobem jest modyfikacja i takie łączenie cech, aby produkt zawierał w sobie maksimum substancji korzystnych i działał ze zdwojoną siłą. Żywność funkcjonalną można podzielić według dwóch kluczy – pierwszym jest podział ze względu na występujące składniki, a drugi dzieli produkty ze względu na zastosowanie.

Żywność funkcjonalną możesz zakupić m.in. tutaj: https://www.sklep-presto.pl/fitness-i-silownia/suplementy-i-odzywki/zywnosc-funkcjonalna-2993/

Korzyści ze spożywania żywności funkcjonalnej

W Polsce temat żywności funkcjonalnej dopiero raczkuje. Na rynku nieśmiało zaczynają pojawiać się liczne produkty tego typu, a konsumenci przekonują się o jej dodatkowych korzystnych właściwościach. Stosowanie długotrwałe i regularnie takich produktów znacząco pozytywnie odbije się na naszym zdrowiu. W ten sposób możemy uniknąć alergii lub zwalczyć stan zapalny. Produkty zawierające substancje obniżające cholesterol obniża go u osób chorych, a probiotyki pozytywnie wpłyną na choroby jelit. Korzyści jest tak wiele ile produktów, które leczniczo wspomagają nasz organizm.

Czy warto stosować taką żywność ?

Odpowiedz na to pytanie, jest zdecydowanie twierdząca. Żywność taka jest podwójnie korzystna dla organizmu i pozytywnie wpływa na niego. Oprócz podstawowych funkcji odżywczych, czyli dostarczania witamin i minerałów żywność taka wspomaga konkretnie wybrane funkcje organizmu. Jeśli musimy i tak pozywać jedzenie to daleko nie upiec dwóch pieczeni na jednym ogniu i przy tej okazji dbać o swoje zdrowie znacznie wydajniej? Spożywanie żywności funkcjonalnej może w znaczący sposób poprawić stan i wydajność ciała.

Żywność funkcjonalna powinna być doceniana szczególnie na wakacje, kiedy odpoczywamy i regenerujemy nasz organizm. W ten sposób możemy znacznie poprawić swoje zdrowie. W tym okresie zazwyczaj przemieszczamy się na duże odległości i dużo czasu spędzamy w podróży. W tym okresie zwłaszcza warto pamiętać o spożywaniu żywności funkcjonalnej, która ochroni nas przed niedoborami witamin i minerałów, a także będzie wspomagało zdrowie. Dbanie o to nie jest trudną sztuką. Zamiast szybkiego i niezdrowego obiadu w fast-food warto odwiedzić sklep i zaopatrzyć się np. w sałatę ekologiczną lub produkt probiotyczny. Z pewnością zaowocuje to lepszym samopoczuciem, a w dłuższej perspektywie z wakacji przywieziemy oprócz pamiątek zdrowszy organizm.

Odsłon 346