9 wskazówek na szybsze spalanie tłuszczu

Tkankę tłuszczową zwykle gromadzimy latami. Czy można więc szybko oraz skutecznie pozbyć się jej nadmiaru i osiągnąć upragnioną sylwetkę? Oto 9 wskazówek, jak w świadomy sposób sterować swoją przemianą materii, aby tracić zbędny tłuszcz i jednocześnie budować mięśnie.

1. Nie patrz na wagę
Ciągłe zerkanie na wagę podczas odchudzania jest niezwykle frustrujące, szczególnie, gdy dajesz z siebie wszystko, a ona ciąż wskazuje tę samą wartość. Najlepszym wyznacznikiem Twoich postępów będzie miara. Mierz co jakiś czas obwód poszczególnych części ciała, jak np. brzuch, uda czy łydki i porównuj wyniki. Różnicę gołym okiem zauważysz również po samych ubraniach, które będą robić się coraz to luźniejsze i mniej opięte.

2. Redukuj kalorie stopniowo
Nie „obcinaj” kalorii przyjmowanych z pożywienia zbyt gwałtownie. Organizm odbierze to jako sygnał, że wprowadzasz go w stan głodówki i spowolni swój metabolizm, co utrudni spalanie tłuszczu. Aby temu zapobiec, zmniejszaj kaloryczność posiłków bardzo stopniowo, np. z tygodnia na tydzień.

3. Różnicuj spożycie kalorii
Postaraj się „oszukać” swój organizm modyfikując swoje posiłki tak, by wartość kalorii była różnorodna. Dlaczego? Chodzi o metabolizm, który przyzwyczajając się do tej samej kaloryczności produktów spożywczych jakie otrzymuje, zwolni i przestanie spalać tłuszcz w szybkim tempie.

4. Wprowadź treningi interwałowe
Treningi interwałowe nieustannie pobudzają organizm do pracy. Najlepszym sposobem na udany trening ukierunkowany na spalanie tkanki tłuszczowej, jest więc naprzemienne wykonywanie ćwiczeń, np. na skakance przez 15-20 sekund w bardzo szybkim tempie, a przez kolejne pół minuty znacznie wolniej. Można w ten sposób uprawiać również bieganie, łącząc sprint z truchtem. Jeśli jednak jesteś w słabszej formie, koniecznie zacznij od ćwiczeń aerobowych o mniejszej intensywności.

5. Trenuj z ciężarami
Trening siłowy pozwala spalać kalorie nawet do 39 godzin po treningu, a więc nawet w stanie spoczynku. Co ważne, konieczne jest ćwiczenie z obciążeniami, ponieważ w ten sposób organizm nie spala mięśni w procesie odchudzania, a je buduje. Wiele osób po odchudzaniu zacznie traci na masie mięśniowej, właśnie przez nieodpowiednie treningi. Można jednak tego uniknąć.

6. Jedz więcej tłuszczu
Dotyczy to wyłącznie tłuszczów wielonienasyconych, które znajdują się m.in. w orzechach, rybach, a także oliwie z oliwek czy żółtkach. Twój organizm będzie dużo sprawniejszy, a dodatkowo zdrowszy, jeśli każdego dnia dostarczysz mu odpowiednią dawkę zdrowych tłuszczy.

7. Ogranicz węglowodany
Są różne poglądy na temat ograniczenia liczby węglowodanów, jednak bardzo zasadne jest wyeliminowanie z diety niezdrowych cukrów prostych. Można je zastąpić węglowodanami złożonymi, jakie znajdują się m.in. w płatkach owsianych.

8. Zwiększ ilość białka
Większa ilość białka pomaga przyspieszyć metabolizm, a przy okazji budować mięśnie. Tłuszcz spala się szybciej zaraz po tym, jak zakończysz spożywanie białka.

9. Jedz 6 mniejszych posiłków dziennie zamiast 2-3 obfitych
Spożywanie większej ilości posiłków w ciągu dnia, zwłaszcza jeśli robimy to regularnie, pozwala częściej i w odpowiednich ilościach dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych oraz witamin. Jeśli zbyt wiele czasu upływa pomiędzy posiłkami, ten zaczyna przełączać się na tryb magazynowania tłuszczu. Wówczas mięśnie będą spalane na energię, a metabolizm gwałtownie zwolni.

 

Odsłon 20 093