Ergometr wioślarski – 6 wskazówek, jak ćwiczyć poprawnie

Ergometr wioślarski jak żadna inna maszyna cardio nie tylko pomaga spalić setki kalorii i poprawia kondycję, ale również wzmacnia i buduje mięśnie niemal całego ciała. Jednak większość z nas nie potrafi operować nim prawidłowo. Zobacz, na co warto zwracać uwagę podczas ćwiczeń na wioślarzu.

Większość ćwiczących zajmuje pozycję na wioślarzu bez żadnego przygotowania teoretycznego. To oczywiście błąd, bo to od niuansów zależy, czy półgodzinny trening skończysz z lepszą kondycją, czy z bólem pleców. Zobacz, na co warto zwracać uwagę podczas każdego pociągnięcia wiosłem.

1. Zabezpiecz stopy w platformach i trzymając proste plecy, pochyl się do przodu, aby złapać wiosło (to ten krótki drążek) nachwytem. Ręce powinieneś mieć proste, a podudzia prostopadłe do podłoża.

2. Wciąż trzymając proste plecy, łopatki ściągnięte i klatkę wypiętą w przód, zacznij odpychać się stopami od platform. Prostuj nogi, ale nie zginaj jeszcze łokci.

3. Gdy drążek znajdzie się na wysokości kolan, uruchom ręce. Zacznij przyciągać go do mostka, łokcie prowadząc blisko korpusu.

4. Dociągając drążek do mostka, pozwól sobie na lekkie przyspieszenie. I pamiętaj, że głównym źródłem napędu powinny być nogi.

5. Zacznij wracać do pozycji startowej, odwracając kolejność ruchów. Najpierw ugnij ręce, a później – gdy drążek zacznie mijać kolana – nogi.

6. Nie spiesz się – powrót do startu traktuj jako ten czas, gdy możesz złapać oddech. I nigdy prędkości nie stawiaj nad poprawną techniką.

Źródło: menshealth.com

Odsłon 3 958