Podjadanie – 3 dodatkowe sposoby, jak poradzić sobie z tym złym nawykiem

1. Jedz tylko przy stole Badania udowodniły, że pozycja stojąca… sprzyja nieświadomemu podjadaniu. Wprowadź do swojego życia prostą zasadę – jem tylko i wyłącznie wtedy, gdy usiądę do stołu. Masz ochotę na jednego orzeszka? Wyjmij talerz, nałóż sobie orzeszka, usiądź przy stole i wtedy go zjedz. Brzmi śmiesznie? Uwierz, że gdy ta procedura wejdzie Ci w nawyk, bardzo szybko odechce ci się podjadania. 2. Zapisuj, co jesz Kontroluj ile dokładnie zjadasz i wypijasz, prowadząc dzienniczek żywieniowy. Notuj sumiennie wszystko, co spożywasz np. przy użyciu smartfona. Holenderscy naukowcy odkryli, że już samo spisywanie spożywanych produktów spowodowało spadek wagi u osób objętych badaniem – bardziej zwracały one uwagę na to, co jedzą. Spróbuj – nie masz nic do stracenia oprócz zbędnych kilogramów 3. Smakuj wszystkimi zmysłami Po posiłku czujesz, że mógłbyś spokojnie pochłonąć dokładkę? To prawdopodobnie dlatego, że jesz zbyt szybko i bez należytej uwagi. W efekcie mózg nie zdąży zarejestrować spożytych kalorii. Zastosuj tzw. zasadę mindful eating. To koncepcja świadomego podejścia do jedzenia. Celebruj posiłek wszystkimi zmysłami – skup się na tym, jak smakuje, wygląda i pachnie. Z czasem przyzwyczaisz się do takiego sposobu jedzenia i szybko zaczniesz odczuwać satysfakcję oraz sytość po posiłku.

Odsłon 6 092