Płatki owsiane – idealne śniadanie?

Płatki owsiane, albo owsianka, to naturalne płatki idealne na rozpoczęcie dnia. Pełne węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym, które powoli uwalniają się do krwiobiegu i zapewniają twojemu mózgowi stabilne źródło glukozy. Pozwala to uniknąć porannego zmęczenia powiązanego z płatkami pełnymi cukru. Płatki owsiane zawierają również błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny, który sprawia, że uczucie sytości trwa dłużej i jest korzystny w procesie regulacji poziomu cukru we krwi oraz procesach trawiennych.

Płatki owsiane mają również znaczący wpływ na obniżanie poziomu cholesterolu we krwi i mogą zmniejszać ryzyko zachorowania na chorobę wieńcową serca (w skrócie CHD), która jest jedną z głównych przyczyn przedwczesnej śmierci.

Oprócz smakowych płatków „błyskawicznych”, większość płatków owsianych jest naturalna i nie zawiera cukru, barwników, wzmacniaczy smaku ani konserwantów. Owies łatwo pochłania zanieczyszczenia z powietrza i wody, więc najlepiej unikać płatków, które nie są oznaczone jako organiczne. Jeśli chodzi o przyrządzanie płatków, masz do wyboru kilka opcji: możesz użyć mleka, wody, albo mikstury pół na pół. Potrzebujesz więcej białka? Dodaj miarkę ulubionego białka serwatkowego. Jeśli chcesz żeby twoje płatki owsiane były słodkie, dodaj do nich łyżkę miodu albo syropu klonowego, natomiast cynamon doda wyjątkowego smaku jeśli swobodnie poprószysz nim gotową owsiankę. Możesz dodać świeże owoce, a nawet łyżkę dżemu, czy też rodzynki jeśli takie jest twoje życzenie. Możesz nawet dodawać płatki owsiane do proteinowych koktajli, pod warunkiem, że dokładnie zmiksujesz napój. Ugotowanie prawdziwej owsianki może potrwać nawet 10 minut więc jeśli ci się spieszy, może to stanowić problem. Jeśli naprawdę nie masz czasu, spróbuj namoczyć płatki przez noc – wtedy wystarczy je jedynie podgrzać rano, co nie potrwa dłużej niż dwie minuty.

owsianka2

Przykładowe śniadanie z płatkami owsianymi. Weź trzy duże jaja od kur z wolnego wybiegu i ubij je w misce. Dodaj pół szklanki płatków owsianych i poczekaj kilka minut aż nasiąkną. Podgrzej trochę oleju na patelni i wlej mieszankę jaj i płatków owsianych. Smaż przez trzy do pięciu minut aż jajka się zetną, a następnie podaj z cynamonem i syropem klonowym lub miodem – szybkie, zbilansowane i odżywcze!

Odsłon 11 659