Chcesz budować mięśnie i jednocześnie spalać tkankę tłuszczową? Zastosuj gigant serie

Gigant serie to zaawansowana i niezwykle wymagająca technika, która polega na wykonywaniu 4 lub więcej ćwiczeń na tą samą partię, bez żadnej przerwy. Metoda ta niezwykle mocno angażuje dany mięsień do pracy, poprzez wydłużenie czasu w napięciu. Może to być bardzo efektywny sposób, aby pobudzić mięśnie do wzrostu, a także, poprzez wysoką intensywność, uzyskać świetne właściwości redukcyjne.

W przeciwieństwie do np. super serii, które zakładają zazwyczaj ćwiczenia na dwie przeciwstawne partie, gigant serie uderzają w jedną partię mięśniową z bardzo dużą objętością, wywołując wysokie uwalnianie hormonu wzrostu, który wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej. Biorąc pod uwagę krótki czas odpoczynku podczas gigant serii (10 sek. powinno wystarczyć, aby przejść z jednego ćwiczenia do drugiego), możemy spodziewać się wywołania stresu metabolicznego, który znacząco wpływa na poprawę wyglądu sylwetki.

Aby czerpać maksymalne korzyści ze stosowania gigant serii, należy zrozumieć jak używać tzw. krzywej siły. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę rodzaj włókien mięśniowych (szybko lub wolno kurczliwe) mięśni, które chcesz trenować, aby prawidłowo włączyć tę metodę do planu (np. mięśnie dwugłowe zbudowane są głównie z włókien szybkokurczliwych, dlatego najlepiej ćwiczyć je w niskim przedziale powtórzeń, z dużym ciężarem i w większej ilości serii).

Krzywa siły opisuje ilość mocy jaką mięsień jest w stanie wygenerować pod danym kątem ustawienia stawu. Każde ćwiczenie posiada krzywą oporu, która wpływa na różne obszary krzywej siły i tu wyróżnia się 3 krzywe oporu: początkową, środkową i końcową fazę ruchu. Istotą gigant serii jest wielokrotne przeciążenie wszystkich 3 obszarów.

Przykład? Bicepsy: uginanie przedramienia na modlitewniku wpływa najmocniej na początkową fazę ruchu, czyli niski zakres, wykonywanie uginania przedramion z supinacją stojąc najmocniej przeciąży środkowy zakres, z kolei uginanie przedramion ze sztangą leżąc przodem na ławce dodatniej angażuje końcową fazę ruchu, czyli wysoki zakres.

Odsłon 12 346