Butt-wink – prosty sposób na podwijanie miednicy podczas przysiadów

Jeśli Twoim problemem podczas wykonywania przysiadów jest tzw. „butt-wink„, wynika on prawdopodobnie ze słabej mobilności stawów skokowych. Jak temu zaradzić?

Kiedy kąt w stawie skokowym (od neutralnej pozycji stopy do palców uniesionych ku górze) nie jest wystarczający, mówimy o jego słabej mobilności. Podczas przysiadów ma to istotne znaczenie, ponieważ bez tego nie jesteśmy w stanie wystarczająco obniżyć pozycji. Chcąc zejść jak najniżej, a nie mając mobilności w stawie skokowym, zbytnio angażujemy plecy, przez co uwypukla się dolna część kręgosłupa tworząc „butt-wink”.

Skutecznym sposobem na podwijanie miednicy, jest podłożenie pod obie pięty 2-kilogramowych talerzy. W ten sposób skracamy kąt w stawie skokowym, przez co łatwiej wykonać nam przysiad utrzymując idealnie proste plecy. Co prawda uniesienie pięt „odwraca” kąt pracy stawu, ale jak najbardziej spełnia to swoją funkcję.

Oczywiście powyższy trik, jest jedynie doraźnym środkiem zapobiegawczym i poniekąd unikaniem problemu, dlatego najlepszym sposobem na jego permanentne rozwiązanie, to bezpośrednia praca nad mobilnością i zwiększeniem zakresu ruchów kostki.

Odsłon 9 580